سه شعر از کوروش همه خانی

1

این بازی و تقدس این لحظه ها در لحظه های همین وقت

دلی برده از یاد                 اگر هست           به یاد بگو           اگر نیست بگو به یاد

که زده گاهی به روی عقل             نقطه ای افتاده از:

اَعُوذُ بالله من الشیطان رجیم

که می رقصیم     رو به روی           چشم ها                        چِه چِه چکیدن

زانو به زانو غلتیدن

در لحظه های تقدس این لحظه ها

که،  پُر ـ هم ـ در ـ هم ـ ازـ تو ـ به ـ بَرِ من

بشکن به شکستن من

بریز به دیدن من

بزن به سینه ی من

بتاب به روی غلتیدن من

بشکن ـ بریزـ بزن ـ بتاب، به تابِ من:

                        که رفتم ـ رفتی ـ رفت در لحظه های هم

                        رفتیم ـ رفتید ـ رفتند همه چیز

حالا که از دریچه صبح                   رفته                  شبی در بی خبری

شبی رفت از ما

نه در بی خبری

2

 

بعد از این بازی

چه بازی در نظر گرفته ای برای بازی

در نقطه ی ابتدای این بازی

بی دل شکستن

                        بازی به بازی نوشته در بازی هم

بعد از این بازی

تو در بازی ما

            بپیما

                        پیمانه ها

                                    از جمله ها

جمله های درهم برهم

که بعد از این کفر به عالم گویم!

ppp

ای نیاز ناز بی نیازی

بر نیازهای شبانه ی شب های من

که از سر می دوانی ام

                        در نیازهای بی نیازی ام نازها

از شب سرزده بر شب من

                                    رازها

                                    به نیازها

ppp

از آن سالها

            در پی سالها

می زدیم

            پلی از صدا

            می زدیم در صدا

با دعا و پی شب ها

            ما مست و دو دیوانه

            گم در گم

                        گم کرده خانه

که برد؟

            به نازِ نازهای  نیازی ما

بازی در بازی

            بازی شب ها

ppp

طرح می زنی و می زنی و بر طرح من می زنی

بی طرح می زنی بر طرح من طرح می زنی

با نقطه ها

            نقطه نقطه

بر طرح من طرح می زنی

از روی تو طرح

بر طرح من می زنی

دستی به گل ها

            گل به دل

                        گُل گُل می زنی

دستی به دستی

            دست

                        به برد می زنی

رو دست می زنی

            بی دست

                        دست می زنی

از روی طرح من

                        طرحی بی طرح می زنی

                                    طراح تر

ppp

از قندیل چشم هایم

            می زد در

                        در به در

در خانه های ابری

خانه ای مانده ابری

از بازی با خدا

            که از سر نمی رود

این بازی

            بازی گرفته ی شعرها

در بازی یاد من

با قلم

و القلم دست خط ها

خطا رفته به پلک های بسیار

از انتظار

            در بازی قندیلِ در

                                    قند بسته ی من 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد