کارگاه خبر W.T.N

 

هیچ کسی در جشنواره ی تآتر سراسری امسال، سکه ی تمام بهار آزادی جایزه نگرفت. (بدون شرح)

ورک شاپ تآتر نیوز: این پاراگراف را که دارم می نویسم بی اختیار به خاطرات دبستان می روم.

پاراگراف: « طبق قانون جدید مرکز سیاست گذاری هنرهای نمایشی امسال در جشنواره ی تآتر سراسری، هیچ کسی جایزه ی سکه ی تمام بهار آزادی نگرفت ».

اگر می گویم یاد دبستان می اُفتم البته به خاطر این است که مادرم هر از گاهی، هدیه ای می آورد به دبستان تا به من جایزه بدهند و..

این قانون1 که طبق آن امسال در هیچ جشنواره ی سراسری، کسی جایزه ی سکه ی تمام بهار آزادی تآتر نگرفت، لابد مخالفانی هم دارد که ناراحتند اما باید در عمل ثابت شود که تا چه حد از ضربه هایی که جشنواره ها به تآتر می زنند را کم می کند...ولی من خوشحال می شدم از بس که جایزه می گرفتم؛ حتی بعضی بچه های کلاس به من حسودی می کردند ولی من می دونستم که این جایزه ها را مادرم آورده، راستی! در جشنواره ی سراسری سکه ی تمام بهار آزادی، امسال کسی تآتر نگرفت. 

 

پاورقی:

1. قانون جدیدی که طبق آن امسال هیچ کسی در جشنواره ی سراسری تآتر، جایزه ی سکه ی تمام بهار آزادی نگرفت.

 

 

روی صحنه    Avan Sen

(18مهرماه تا 21بهمن وچهار نمایش)

ـ تآتر کارگاه در روزهای 18مهر تا 1آبان  آذر (مصادف با ماه رمضان)، نمایش عمومی «خانه ی عروسک من» به کارگردانی «مهدی عطایی دریایی» را با اجرا در شهرستان میناب به پایان رساند.

ـ «صفر درجه زیر صفر در گرما»، نوشته ی «یاسین بهرامی» و کار مشترک وی با«علی ذاکری» از گروه تآتر تارس به مدت هفت روز از روزهای پایانی آذرماه به نمایش گذاشته شد.

ـ  دی ماه با «دندان کرم» به کارگردانی «جواد انصاری زاده» و با انرژی گروه تآتر صورتک برپا بود.

ـ شنبه؛ 17 تا 21 بهمن ماه، «شهرک الفبا» نوشته ی «جهانگیر میرزاده» و به کارگردانی «محسن ذهتابی» از گروه تآتر سیل، در سالن شهید مرتضی آوینی بندرعباس... به روی صحنه رفت.

 

 

پشت صحنه    Back Sen

(7بهمن تا 26اسفند و سه جشن واره ی تآتر)   

ـ نمایشگاه عکس های «حسن بردال» از شانزدهمین جشنواره ی تآتر استان، به دلیل عدم مساعدت اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، افتتاح نشد.

ـ اولین جشنواره ی موسیقی محلی و چهارمین جشنواره ی تآتر خیابانی استان هرمزگان در قالب فستیوالی مشترک، 7 الی 9 بهمن در شهرستان بندرلنگه برگزار شد.

ـ هفتمین جشنواره ی تآتر شهرستان رودان، 20 تا 22 بهمن ماه به صورت غیر رقابتی برپا گردید.

ـ دومین دوره از مجلس خوانی منولوگ (بودن یا نبودن)، 25 تا 27 اسفند ماه در سطح استانی برپا خواهد شد؛ میزبان این دوره از جشنواره، بندرعباس خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد